יום שני, 23 בינואר 2012

העולם בכף ידינו: איך שינתה מהפכת הסמארטפונים את החברה שלנו?

ב 21.1 בחדשות ערוץ 10 שודרה כתבה שנוגעת במציאות שבה אנחנו חיים והיא מהפכת הסמארטפונים .



סרטון זה מראה את התלות שפתחו בני אדם במכשירים שהוא בעצמו יצר, תהיתי אם לקרוא למכשיר זה אח תאום, צל, חבר, אח, כי ברגע שאני והוא ביחד אנו שוכחים את כל העולם. בעבר אמרו שבן אדם הוא יצור חברתי שאין ביכולתו לחיות לבד, כיום הופרכה התיאוריה הזאת ואני מרשה לעצמי להגיד שכן בן אדם יכול לחיות לבד אך יחד עם סמארטפון שהוא כל העולם.
סרטון זה שופך  אור על המציאות המצחיקה ועצובה שאנו כלואים בתוכה למאסר עולם ובהסכמתנו המלאה למרבה האירוניה, אשר כיום אם מסתכלים על חבורה של אנשים שיושבים יחד רואים שאין דיון או שיח כמו הימים שחלפו, כל אחד מפוקס במכשיר שלו ולעיתים קרובות הם חושבים שהיו ביחד אך האמת היא שכל אחד היה לחוד, בנוסף  כאשר כל אחד מהם בבית לבד הוא עדיין צמוד אל המכשיר ואינו מוכן לעזוב אותו לרגע.
על פי מומחים, אחת ההשלכות של השימוש בטלפון החכם היא הפגיעה ביכולת לדחות סיפוקים, וזה מה שבאמת אני חשה בשימוש המופרז בסמארטפון הוא נותן לי הכל במהירות ולא מדמיינת את עצמי מבלה יום בלי הסמארטפון.
הוא הביא גם לשינוי גם ביחסים בן עובד-מעביד, כלומר, המטלות נמשכות גם אחרי שעות העבודה. בגלל הסמראטפון עלולים להגיע למצב שבו לא מפסיקים בעצם לעבוד.אני מסכימה עם ד"ר יובל דרור, ראש המסלול לתקשורת דיגיטלית במכללה למנהל, "עולם העבודה מגיע אלינו לא משנה איפה אנחנו נמצאים" .

מקור :

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=859841
      

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה