יום שני, 9 בינואר 2012

כרום... ולא זה לא היסוד הכימי

תוכנה או דפדפן אינטרנט ליתר דיוק, שנתקלתי בו לא מזמן מבית היוצר של גוגל, משך את תשומת לבי, ולא בגלל שהוא הושק ע"י גוגל, אלא החדשנות והיכולות הרבות שהוא הציג שלדעתי משתווים אם לא גוברים על היכולות של הדפדפנים האחרים שקיימים בשוק כיום.
גוגל כרום, הוא דפדפן שהושק ב 2008 ע"י חברת גוגל ונתקל בקושי רב בתחילת דרכו, אחת הבעיות שגוגל נתקלה בהן היא: מה כבר אפשר לחדש בעולם הדפדפנים? כשכבר בעולם זה שולטים שני דפדפנים עם הנתח הכי גדול בשוק, הראשון והוותיק הוא אינטרנט אקספלורר של מייקרוספט שמחזיק בנתח של כ80% משוק הדפדפנים והשני הוא פיירפוקס תוכנה עם פיתוח של קוד פתוח של חברת מוזילה.
ובכן, גוגל הוכיחה את עצמה, והדפדפן שלה מתחיל לתפוס תאוצה ולקבץ סביבו עוד ועוד מעריצים.
במבט ראשון מה שבלט בעיניי ומשך אותי אחרי ההתקנה המהירה של הדפדפן שלא דורשת אתחול ונמשכת לכמה שניות בלבד, הוא העיצוב "הנקי" וחסר התפריטים של כרום, לדפדפן יש עיצוב שמבליט ומתרכז באתר עצמו ולא בכל מיני סרגלים ותפריטים צדדיים שלוקחים שטח נכבד מהתצוגה. בנוסף אהבתי מאוד את המהירות של דפדפן זה, מניסיוני עם שני הדפדפנים של מייקרוספט ופיירפוקס כרום הוא המהיר מביניהם, והמהירות הזו בולטת לעיין.
בנוסף כמו בשאר הדפדפנים בכרום יש את האופציה של הטאבים, בפתיחת טאב חדש, הדפדפן יוצר עמוד של תשעת האתרים בהם הגולש מבקר לעתים הקרובות ביותר.
יכולת נוספת שמאוד אהבתי היא השימוש של שורת הכתובת, השורה הקטנה הזו משמשת לגלישה, לחיפוש במועדפים, במנוע החיפוש, באתרים האחרונים, באתר הנוכחי ועוד.
לסיכום, ישנם עוד הרבה פיצ'רים וחידושים מושכים בגוגל כרום שאהבתי ומעט מאוד חסרונות, אחד החסרונות שדי הציק לי הוא שבדומה לפיירפוקס, ישנם אתרים שלא מוצגים בצורה תקינה דרך כרום, כלומר חלק מהאתרים שלא מותאמים לדפדפן חוץ מאקספלורר של מייקרוספט לא מוצגים כראוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה