יום שלישי, 20 בדצמבר 2011

מה זה ברקוד QR ?

במסגרת הקורס " שילוב הדמיות ומשחקים לימודיים מתוקשבים" אנחנו נחשפים למחוללי משחקים לימודיים מתוקשבים מעניינים מאוד ומאתגרים אשר דרכם אנו יכולים לשפר את דרכי ההוראה שלנו בצורה יצירתית ואטרקטיבית.
במהלך ההרצאה העבירה לנו פרופ' מיקי רונן משחק שנעשה בטכנולוגיה שקוראים לה ברקוד QR שהכינה אותו תוך 4 דקות:

קוד QR (מאנגלית: Quick Response Code) הוא בר-קוד ריבועי, שבו מקודד מידע טקסטואלי בצורה גראפית-ויזואלית. הקוד הומצא ביפן, בשנת 1994, על ידי דנסו,  קוד לפענוח מהיר, ושימש תחילה לקידוד חלפים, לשם פענוח על ידי רובוטים בפסי ייצור. בתחילת העשור השני של המאה ה-21 נפוץ השימוש בקוד בכל העולם, וטלפונים חכמים הפכו לאמצעי הקלט העיקרי של הקוד. טלפונים חכמים קוראים את הקוד באמצעות המצלמה הנכללת בהם. הטלפון מצלם את הקוד וממיר אותה לתמונת פיקסלים, ומערכת ההפעלה או תוכנה המותקנת על הטלפון מפענחים את הקוד ועושים בו שימוש. קוד QR בנוי כריבוע שבשלושה צדדיו נראים בבירור שלושה ריבועים קטנים המשמשים כעוגנים. (ויקיפדיה)
חיכו לנו ברחבי הכיתה ומחוץ לה דפים מודפס עליהם ברקודים, המרצה ביקשה שמי שיש לו סמארטפון שיוריד את אפליקציית הברקוד ויתחיל לפתור את השאלות, התלהבתי מאוד מטכנולוגיה זו ואני חושבת שאפשר להשתמש בה בהוראה באין סוף הפעלות אטרקטיביות לתלמידים ולעשות אווירה מרתקת ושונה מזו שתלמידים מכירים .
אבל לצערי הרב ובשיא ההתלהבות שלי נתקלתי במציאות שבה  אני נמצאת  אשר חוקי ביה"ס מונעים  מהתלמידים להביא סמארטפונים לכיתה ואז השארתי את המחשבות שלי בצד עד שיום יבוא ונהיה יותר מתוקשבים להשתמש בטכנולוגיה זו במסגרת בית הספר.
למעוניינים מגוון משחקים וכלים (כולל משחק סלולר עם QR): http://classtools.net

תגובה 1:

  1. איזה עוד אמצעי קלט יש לקוד הזה חוץ מטלפונים חכמים ? מסופון ברקוד גם יעבוד ?

    השבמחק