יום ראשון, 21 באוגוסט 2011

חדשנות חינוכית בבתי ספר משולבי תקשוב

"חדשנות  חינוכית משלבת תקשוב בישראל – מאפיינים וגורמי הצלחה/עיכוב"
המאמר הינו סקירה  רב שלבית של  יוזמות וגורמים המעודדים יישום מוצלח של חדשנות חינוכית משולבת תקשוב בהתאם לקריטריונים בינלאומיים  במערכת החינוך בישראל.  הסקירה בוחנת  מאפיינים של רמות הטמעת התקשוב בחינוך, אפיון גורמים מעכבי/מעודדי הצלחת  הטמעת שינויים וחדשנות בחינוך, מאפייני דפוסי  הטמעה ויישום בבתי הספר.
הממצאים מראים כי קיימת צמיחה ניכרת בחדשנות חינוכית בחינוך בישראל  וקוראים ליצירת מדיניות מקומית ולאומית לעידוד יוזמות חדשניות אלו.
יתרונות הסקירה הינם נרחבים במספר רב של מימדים. אדמיניסטרציות החינוך הממשלתית יכולה להיעזר בממצאים אלו בכדי ליצור תשתיות מתאימות לעידוד וקידום החדשנות והתקשוב בחינוך בישראל, מנגד, אדמיניסטרציות חינוך מקומיות יכולות לפתח ולהתאים עצמן לסטנדרטים חדשניים אלו.
 בד בבד עם יוזמות אלו, בתי הספר עצמם יכולים להשקיע מאמצים עצמיים בטיפוח וקידום חדשנות חינוכית משולבת תקשוב הן מבחינת הכשרת מורים והן מבחינת שדרוג טכנולוגי במכשור בית הספר, שיטות לימוד, שיטות הוראה, וכן הלאה, בשיתוף מלא של קהילת ההורים וקהילות מעורבות אחרות. 
מקורות :

מיודוסר, ד', נחמיאס, ר', פורוקוש-ברוך, א' וטובין, ד' (2007). חדשנות חינוכית בבתי-ספר משלבי תקשוב,  מחקר שהוצג בכנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות.  אוחזר ב – 21 אוגוסט, 2009

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה