יום שני, 8 באוגוסט 2011

איך ללמוד מטעויות?

אחד הסרטונים שהתחברתי אליהם והתעניינתי בהם בתור מורה שמחפשת תמיד לחדש ולגוון בדרכי ההוראה, היה סרטון שהקרינה לנו ד"ר ליאת אייל.
דיאנה לאופנברג: איך ללמוד? מטעויות.
"טעויות הינן אבני יסוד בתהליכי שינוי צמיחה וגדילה , בעיקר בתהליך הלמידה "
הרצאה מלהיבה ומרתקת המציגה בפנינו דרכי חשיבה אלטרנטיביים וחדשניים להוראה ולמידה, המנפצים את כל הפרדיגמות  המוכרות , המקובלות והידועות לנו בחינוך.
הגברת לאופנברג מדגישה את חשיבות  השימוש בטכנולוגיית המידע הממוחשב בלמידה עצמאית ואוטונומית של התלמיד, ומדגישה את החשיבות של ביצוע טעויות כחלק אינטגראלי  בתהליך הלמידה. בהרצאתה היא  עוזרת לנו להבין כי תהליכי הלמידה לא חייבים להיות מובנים בקפידה וידועים מראש כפי שהיה בעבר, אלא בעזרת טכנולוגיית המידע הממוחשב, ניתן להעניק לתלמידים מטלות חופשיות המניעות אותם לפעולה עצמאית והמעודדות אותם לחקור דרכים שונות לפתירת בעיות ויצירת שינוי, כשהתהליך כולו מעוצב להעצמתו האישית של התלמיד ולהגברת המוטיבציה שלו כלומד עצמאי.
יתרונותיה של השיטה עצומים ומהפכניים – אם כיתת הלימוד אכן תהפוך למעבדת מחקר שבה התלמידים מקבלים מרצונם החופשי את האחריות לתהליך הלמידה שלהם, עובדים בשיתוף פעולה ומעבירים משוב בונה אחד לשני- אזי אנו אכן בצילה של מהפכה  פונדמנטלית  רב ממדית בחינוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה