יום שני, 7 בנובמבר 2011

משחק לימודי מוצלח

חזרנו לסמסטר ד' והאחרון, התחלתי להריח את הסוף, מצד אחד אני שמחה שאני הולכת לסיים תואר שני במגמת תקשוב ולמידה ומצד שני אני חושבת שאתגעגע לחוויות הלימודים, לחומר הלימודי העשיר שאני מקבלת ועוזר לי מאוד בשטח  וללחץ המבחנים והמטלות כי התרגלתי למצב הזה .
אחד הקורסים בסמסטר הנוכחי הוא "שילוב הדמיות ומשחקים לימודיים מתוקשבים" אצל פרופ' רונן מיקי אני חושבת שיהיה מאוד מעניין במהלך הקורס, אני אוהבת קורסים שיש בהם הפעלות וחומר שיסייע לי בשטח המציאותי בתור מורה למתמטיקה .
בקורס נתמקד במשחקים לימודיים בפרט ובמיוחד במשחקים לימודיים מתוקשבים. בהרצאה הראשונה למדנו על סוגי משחקים ודרך פיתוח משחקים לימודיים מאוד חשובה וצריכה לעבור שלבי : ניתוח, תכנון, פיתוח, יישום  והערכה.
נשאלת השאלה מה בודקים במשחק לימודי מוצלח?
1.      נכונות התכנים
2.      חלוקת זמן ומאמץ
3.      הצלחה ומשובים
4.      גמישות ( אפשרות התאמה למטרות שונות, רמות שונות, תכנים שונים)
הכרנו גם מחוללים למשחקים לימודיים והמטלה הראשונה שהייתה לנו להתנסות בהכנת משחק לימודי מתוקשב באמצעות מחולל, בחרנו אני וחברה שלי בלימודים במחולל גלה את התמונה, בנינו משחק לימודי מתוקשב בנושא מספרים מכוונים מיועד לתלמידי כיתה ז' שמטרתו לתרגל ולפתור תרגילי חיבור, חיסור, כפל וחילוק מספרים מכוונים .
קוד כניסה למשחק : 185

היה כיף לבנות את המשחק במחולל, זה מאוד יפה שיש אנשים שמכינים תבנית נוחה לבנות משחקים מאתגרים בכול נושא שיש. המחולל ידידותי למשתמש, יש מגבלות עם סימני המתמטיקה כמו סימן הכפל, נהנינו בבניית המשחק וההתנסות בו .
ועכשיו זה נהיה יותר קל לבנות משחקים לימודיים בעלי מטרות מגוונות ולהעביר לתלמידים לבלות זמן כיפי מול המחשב בבית הספר ובבית ולשנות מדרך הלימוד המסורתי .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה