יום ראשון, 3 ביולי 2011

בקורס " שילוב טכנולולוגיות תקשוב בלמידה: היבטים בינלאומיים" שמנהלים אותו דרך הפייסבוק עם המרצה ד"ר חגית מישר -טל, אמרה לנו צפו בדבריו של מושל פנסילבניה- מהו הרציונל שהוא נותן לתקשוב בחינוך?


הסרטון מעלה את סוגיית התקשוב בבתי הספר, בסן פרנסיסקו שבנסילבניה בארצות הברית אנשי הממשל החליטו להקצות 200 מיליון דולר על מנת שלכל תלמיד בתיכון יהיה לפטופ , הם מעוניינים להעביר את הבית ספר למתוקשב באופן מלא, לדברי האנשים שהיו בסרטון בהשוואה בין תלמידים שלומדים בבתי ספר מתוקשבים ואלה שלא , רואים שההישגים של הראשונים יותר גבוהים, דהיינו תקשוב מסייע להעלאת ההישגים, כמו כן המורים הם גם חלק מהתוכנית אשר הם יוכשרו לנושא, והיעד הוא שיתקשבו כמה שיותר בתי ספר.

 
דעה אישית :
אני חושבת שמגמת התקשוב בחינוך היא שיטה מאוד מודרנית , הדבר משפיע על החינוך בכמה מישורים :
המישור ההישגי : יותר קל לתלמידים ללמוד דרך המחשב אשר כל תלמידי יוכל לחזור על החומר לפי הפניות שלו, וכמה פעמים לפי הצורך ללא מוגבלויות, כי יש תלמידים שאין להם האומץ לדרוש מהמורה לחזור על החומר בשל ביישנות ומופנמות.
המישור הנפשי: השינוי יחדש את שיטת הלימודים ויגביר את הפוטנציאל של התלמידים ויסיר את השעמום, ובמיוחד שאני זוכרת את עצמי כתלמידה אשר הרבה שיעורים הייתי משועממת כי הכול אותו דבר, ויש חומרים קשים שצריך להכניס אלמנט של הנאה , לכן התקשוב מכניס הנאה וכיף.
המישור החברתי: השינוי במישור הזה מורכב , מחד , יש תלמידים שמעלים את הישגיהם והופכים ליותר מקובלים מבחינה חברתית, ומאידך ההשפעה עלולה להיות שלישית זה יכול לפגוע ביחסים החברתיים בין התלמידים והמורים, ובין תלמידים ותלמידים. וגם התלמידים נקשרים יותר למחשבים ברגע שאנו מנסים לצמצם את מידת ההתמכרות למחשבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה